Εξειδικευμένη Συμβουλευτική

Τουριστικής Ανάπτυξης προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση

H diaplous s.s.d.a. προσφέρει εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες προς την Τοπική αυτοδιοίκηση για την δημιουργία, ανάπτυξη και οργάνωση οντότητας διαχείρισης του Τουριστικού Προορισμού: Destination Promotion & Management Initiation, αλλά και την καλλιέργεια και δόμηση κουλτούρας Τουριστικής Αριστείας στους επαγγελματίες τουρισμού: Tourism Culture Excellence Development.

Η σημασία του κάθε ενός.. στην αίσθηση που αφήνει το αποτέλεσμα του συνόλου.

Ένας τουριστικός προορισμός, επιδιώκει..

  • να βρίσκεται μεταξύ των επιλογών (προώθηση)
  • να έχει στοιχεία που τον καθιστούν επιθυμητό και ακολούθως επιλογή (περιεχόμενο, αντικειμενική και πλήρης πληροφόρηση)
  • να κάνει χαρούμενο τον επισκέπτη, από την έλευση μέχρι την απομάκρυνση (παράσταση)
  • να του δώσει τη δυνατότητα να αποκτήσει όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα (δίπλα του)
  • να υποσχεθεί στον εαυτό του να επιστρέψει (πιστότητα)
  • να επιθυμεί να μοιραστεί την εμπειρία του και να προτρέψει και άλλους να επισκεφθούν τον προορισμό (κήρυκας – πρεσβευτής)

Η χρονική συνέχεια

  • Η αναζήτηση (πριν την επίσκεψη)
  • Η απόλαυση (κατά την επίσκεψη)
  • Εκείνο που έμεινε (επιστρέφοντας)

Το τουριστικό αντικείμενο (θεματικός τουρισμός)

Η παλέτα, όλων των προσφερόμενων υπηρεσιών, οι οποίες συνθέτουν την δυνητική τουριστική εμπειρία στον προορισμό!

  • Πολιτισμός – Ιστορία
  • Αθλητισμός Δραστηριότητες
  • Γαστρονομία
  • Εκπαίδευση
  • Υγεία
  • Φιλοξενία – Παραδόσεις
  • Ψυχαγωγία – Διασκέδαση
  • Φύση – ευζωία – ευεξία
  • Καινοτομία
  • Αρχιτεκτονική

Οι επαγγελματίες τουρισμού αναλυτικότερα 

Όλοι εκείνοι που συνθέτουν με τις υπηρεσίες τους την εμπειρία που αποκομίζει ο επισκέπτης κατά την έλευση και παραμονή του:

  • Ύπνος (ξενοδοχεία, καταλύματα, δωμάτια , σπίτι, καταφύγιο, ξενώνας κλπ.)
  • Εστίαση (εστιατόριο, ταβέρνα, καφέ, γρήγορο φαγητό, σνακ, delivery, ζαχαροπλαστείο, καντίνα κλπ.)
  • Μετακίνηση (ενοικίαση αυτοκινήτου, ταξί, λεωφορείο, τρενάκι, πατίνια, χώρου στάθμευσης, κρουαζιέρα κλπ.)
  • Διασκέδαση – ψυχαγωγία (water sports, chalet, μπαρ, νυχτερινά κέντρα, δρυμοί, ορεινές δραστηριότητες, ενυδρεία, πανηγύρια, πίστες αγώνων, συναυλίες, κλπ.)
  • Πολιτισμός (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι)
  • Αθλητισμός (εκδηλώσεις, αγώνες)
  • Εκθέσεις (μόνιμες ή περιοδικές)
  • Συνέδρια (διαφόρων αντικειμένων)
  • Εκπαίδευση (πανεπιστήμια, σχολές, εργαστήρια, σχολικές εκδρομές)
  • Αγορές (εμπορικά καταστήματα, αναμνηστικά- σουβενίρ, περίπτερα κλπ.)
  • Πληροφόρηση (σημεία ενημέρωσης)
  • Υγεία (νοσοκομεία, εξειδίκευση ιατρών και πόρων)
  • Φύση (φυσικά φαινόμενα, έργα, ιδιαιτερότητες γεωγραφίας κλπ.)
  • Καινοτομίες (κατασκευές)
  • Κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι κλπ.)

Η Ευκαιρία – PPP

Η παγκόσμια τουριστική δραστηριότητα επλήγη ολοκληρωτικά μαζί με την παγκόσμια οικονομία.

Προορισμοί, η οικονομία των οποίων βασιζόταν στην τουριστική βιομηχανία, είναι επιτακτικό να αναταχθούν και μάλιστα τάχιστα!

Η τράπουλα των τουριστικών προορισμών ξαναμοιράζεται, δίνοντας ευκαιρίες σε προορισμούς να λάβουν καλλίτερη θέση στην κατάταξη των επιλογών.

Η βελτίωση των υποδομών/προϋποθέσεων, είναι επιβεβλημένη και θα συνεισφέρει στην αξιοποίηση της ευκαιρίας.

Οι προορισμοί καλούνται να διαχειριστούν την πρόκληση! Οι Περιφέρειες και οι Δήμοι καλούνται να αναλάβουν την ηγεσία!

Συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα (PPP) είναι επιβεβλημένες ως κοινωνική υπευθυνότητα!

1η πρόταση | Σύμβουλος Δημιουργίας και Διαχείρισης οντότητας του Δήμου

Destination Promotion & Management Initiation

Πρωτοβουλία για την Προώθηση και Διαχείριση Προορισμού.

Πρόκειται για τη δημιουργία μιας οντότητας του Δήμου, η οποία με ενιαίο και συστηματικό τρόπο θα:

  • προσδιορίσει και τεκμηριώσει το τουριστικό αντικείμενο και τους παρόχους εκείνου (επαγγελματίες τουρισμού)
  • συνεργάζεται με όλους τους επαγγελματίες τουρισμού, οι οποίοι θα εκπροσωπούνται σε δεξαμενές σκέψης
  • εκπονήσει την πολιτική και στρατηγική που θα ακολουθηθεί
  • συνθέσει την παλέτα των τομέων – θεμάτων τουρισμού
  • συλλέξει όλη την αντικειμενική πληροφορία που θα καταστήσει τον προορισμό ελκυστικό (για κάθε θέμα)
  • προσδιορίσει και αξιοποιήσει μεθόδους λήψης ανάδρασης
  • επαγρυπνά συνεχώς για τη διαθεσιμότητα πόρων και την αξιοποίηση ευκαιριών

D.P.M.I.  –  στην πράξη

Πρώτη γραμμή ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου δυνητικού ή πραγματικού επισκέπτη

Σύνοψη ρόλων:

  • Παροχή πρωτογενούς, εμπεριστατωμένης και απλόχερης ενημέρωσης πριν, κατά την επίσκεψη και ακολούθως εκείνης (app, site, chat, social media, τηλεφωνικό κέντρο, εκθέσεις, συνέδρια κλπ.)
  • Διενέργεια ερευνών μέτρησης ικανοποίησης και συλλογής ευκαιριών βελτίωσης τουριστικού αντικειμένου
  • Διαχείριση Social Media για το κτίσιμο της εικόνας, παροχή περιεχομένου, λήψη ανάδρασης και απόκρουση επιθέσεων
  • Ενθάρρυνση της τοπικής κοινωνίας για εθελοντική συνεισφορά ως τρίτο μάτι, στην εικόνα του τουριστικού αντικειμένου και τη βελτίωση εκείνης
  • Προσδιορισμός KPIs και μετρήσιμων δεδομένων ώστε να υπάρχει και επικαιροποιείται εικόνα για τη λήψη απόφασης δράσης. Ευδιάκριτη και γνωστή συνεισφορά στην τοπική οικονομία

D.P.M.I.  –  αξία

Κατόπιν δημιουργίας και λειτουργίας της D.P.M.I., τα πλεονεκτήματα που αναδεικνύονται είναι:

  • ο προορισμός αποκτά τη δύναμη ενός δυναμικού και κρουστού Brand και ισχυροποιείται. Δυνατότητα  rebranding αν χρειάζεται
  • η ανταγωνιστικότητα  του τουριστικού προορισμού αυξάνεται και υποστηρίζεται συνολικά ή μερικά
  • η βιωσιμότητα των επαγγελματιών τουρισμού                    κατ’ επέκταση ισχυροποιείται επίσης
  • πιο προσιτοί οι πόροι, οι ευκαιρίες καινοτομίας και ανάπτυξης για κάθε επαγγελματία τουρισμού
  • σταδιακή και σταθερή αύξηση επισκεπτών στον τόπο
  • ελαχιστοποίηση κακών κριτικών για τον τόπο
  • ανάληψη ηγετικού ρόλου στη γενικότερη         επιχειρηματική δραστηριότητα του τόπου
  • ενθάρρυνση και υποβοήθηση συνεργειών μεταξύ επαγγελματιών τουρισμού

D.P.M.I.  –  Συμβουλευτικές υπηρεσίες

Η diaplous s.s.d.a. είναι σε θέση να αναλάβει ρόλο ειδικού συμβούλου του Δήμου, με στόχο τη δημιουργία και τη διαχείριση της οντότητας:

  • εξετάζοντας την υφιστάμενη δομή του Δήμου και των υπηρεσιών του και προτείνοντας το σχήμα της οντότητας (οργανισμός, εταιρεία του Δήμου, υπηρεσία, επιτροπή   κλπ.)
  • προτείνοντας σχέδιο ανάπτυξης και διαχείρισης για την οντότητα
  • συνεισφέροντας στον προσδιορισμό και την καταγραφή  του τουριστικού αντικειμένου και των επαγγελματιών οι οποίοι το συνθέτουν
  • συνεισφέροντας στη δημιουργία δεξαμενής σκέψης
  • πραγματοποιώντας έρευνες αποτύπωσης της κατάστασης
  • αναζητώντας και αξιολογώντας συνεργάτες υλοποίησης έργων της οντότητας (site, applications κλπ.)
  • προσφέροντας υπηρεσίες moderator συναντήσεων της δεξαμενής σκέψης, εκπαιδεύσεων, coaching κλπ.

€ 62 / συμβουλευτική ώρα + έξοδα παράστασης

D.P.M.I. – εκτίμηση έργου

Χρόνος υλοποίησης:

Το πρώτο έτος ιδρύεται και ξεκινά με καταγραφές, διασυνδέσεις και οργάνωση, ώστε να τροχοδρομήσει στους σκοπούς και τις μεθόδους και να αποκτήσει ο οργανισμός αυτονομία. Από το δεύτερο έτος οι συμβουλευτικές υπηρεσίες προσφέρονται επικουρικά της κεντρικής διαχείρισης από το Δήμο.

Δαπάνη:

 Αναλόγως του απαιτητού χρόνου για το έργο και των υπηρεσιών που θα ζητηθούν, βάσει του προϋπολογισμού. Πέραν του προϋπολογισμού του Δήμου, θα επιχειρηθεί χρηματοδότηση από την Περιφέρεια αλλά και ιδιωτικό τομέα ως ενέργειες Κοινωνικής Υπευθυνότητας.

D.P.M.I. – γιατί να το εντάξω στις ενέργειες Ε.Κ.Ε. της εταιρείας μου

Επιχειρηματολογία προς ιδιωτικό τομέα:

  • Γιατί υποστηρίζω εμπράκτως την περιοχή μου
  • Γιατί προσφέρει με μέθοδο και αποτελεσματικότητα στην ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής στην οποία απευθύνεται και της Ελλάδος γενικότερα
  • Γιατί δημιουργεί συνθήκες έμμεσης αύξησης της απασχόλησης
  • Γιατί εμμέσως επιστρέφει την δική μας επένδυση με βελτίωση της φήμης της εταιρείας και κατά συνέπεια του προϊόντος
  • Γιατί δείχνει ξεκάθαρα στο Δήμο και τους Δημότες ότι νοιαζόμαστε
  • Γιατί εκτιμάται πέραν των κατοίκων και των αποδεκτών της υπηρεσίας και από τους κρατικούς φορείς

2η πρόταση | Υπηρεσίες εκπαίδευσης – coaching σε επαγγελματίες τουρισμού

Tourism Excellence Culture Development

Ανάπτυξη Κουλτούρας Τουριστικής Αριστείας.

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο απευθύνεται στους επαγγελματίες τουρισμού.

Το Concept του προγράμματος βασίζεται στην προσέγγιση της ολοκληρωμένης εμπειρίας.

Η εκπαίδευση αυτή -σε συμπλήρωση του D.P.M.I., καλείται να επηρεάσει την εικόνα που αποκομίζει και στη συνέχεια κρατά ο επισκέπτης το προορισμού, από το τουριστικό αντικείμενο με το οποίο ήρθε σε επαφή.

Δεδομένου ότι.. την εικόνα που θα κρατήσει ο επισκέπτης, συναπαρτίζουν όλα όσα έζησε στον προορισμό, ασχέτως εκείνων τα οποία τον οδήγησαν στην επιλογή εκείνου, γίνεται μια προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν οι επαγγελματίες τουρισμού, τον απώτερο ρόλο και σημασία της δικής τους συμμετοχής σ’ εκείνο που παίρνει μαζί του φεύγοντας!

Παράλληλα, φιλοδοξεί να καλλιεργήσει την σημαντικότητα της ενεργητικής προσέγγισης λήψης ανάδρασης.

T.E.C.D. – επιδίωξη

Ο επηρεασμός και η δόμηση κουλτούρας τουριστικής αριστείας, είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα υπόθεση.

Καίριοι παράγοντες για την επιτυχία του έργου αυτού, είναι η μεθοδική, συστηματική και συνεχής προσπάθεια καθώς και η συνειδητοποίηση/προσήλωση των εμπλεκομένων στο στόχο.

T.E.C.D. – βήματα υλοποίησης

Μύηση – έμπνευση ταγών: (Άνευ χρέωσης)

Παρουσίαση του οράματος, του σκοπού, της μεθόδου και των βημάτων, σ’ εκείνους που ηγούνται ομάδων (τμήματα 15-30 ατόμων)

Βιωματική – διαδραστική συνεργασία (workshop) πρώτης γραμμής:

Πραγματοποίηση εργαστηρίων σκέψης, ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών, για τη συνειδητοποίηση της σημαντικότητας του ρόλου, την ανάληψη πρωτοβουλιών και τη σταδιακή ομογενοποίηση της εικόνας (τμήματα 12-14 ατόμων – μεικτά ή/και ανά υπηρεσία)

Εμβάθυνση – εξειδίκευση:

Εξατομικευμένο πρόγραμμα coaching σε επαγγελματίες τουρισμού που ενδιαφέρονται

€ 950 / εκπαιδευτική ημέρα + έξοδα παράστασης  

€ 62 / συμβουλευτική ώρα + έξοδα παράστασης  

T.E.C.D. – εκτίμηση έργου

Χρόνος υλοποίησης:

Προτείνεται ένα πρόγραμμα 4ων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στη διάρκεια 2 ετών, για κάθε μοναδικό εκπαιδευόμενο. Επιπροσθέτως, θα υπάρχει μια ανοικτή επικοινωνία σε πλατφόρμα για την διαμοίραση περιεχομένου όπως αποτελέσματα ερευνών, tips, στοιχεία έμπνευσης και παρακίνησης, οι αξίες μας, multimedia υλικό, εκθέσεις κλπ.

Δαπάνη:

Αναλόγως του προς εκπαίδευση κόσμου (με παρακίνηση των φορέων οι οποίοι τους εκπροσωπούν αλλά και το Δήμο), και βάσει του προϋπολογισμού.

T.E.C.D. – γιατί να το εντάξω στις ενέργειες Ε.Κ.Ε. της εταιρείας μου

Επιχειρηματολογία προς ιδιωτικό τομέα:

  • Γιατί σχετίζεται καθαρά με τον άνθρωπο και του προσφέρει ευκαιρία αναβάθμισης γνώσεων
  • Γιατί προσφέρει στην ανάπτυξη της οικονομίας της περιοχής στην οποία απευθύνεται και της Ελλάδος γενικότερα
  • Γιατί δημιουργεί συνθήκες έμμεσης αύξησης της απασχόλησης
  • Γιατί εμμέσως επιστρέφει την δική μας επένδυση με βελτιστοποίηση της απόδοσης του αντικειμένου μας
  • Γιατί βελτιώνει γενικότερα τη φήμη της εταιρείας μας και δείχνει ξεκάθαρα ότι νοιαζόμαστε
  • Γιατί εκτιμάται πέραν των κατοίκων και των αποδεκτών της υπηρεσίας και από τους κρατικούς φορείς
Ενθουσιάζοντας τους επισκέπτες του τόπου μας!