ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΜΕ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΞΑΝΑ!

Ίσως ακούγεται σαν ανέκδοτο, σε μία χώρα που σταδιακά και μεθοδικά, έκλεισε οτιδήποτε σχετίζονταν με παραγωγή, είναι όμως μια ιδέα, ένα όραμα, μια φλόγα!

Δεν ξέρω αν αυτό το εγχείρημα θα είναι το ίδιο ή ένα μέρος του εναύσματος μιας νέας Ελληνικής οικονομίας, είναι όμως η καλύτερη χρονική στιγμή, να επανεξεταστούν τέτοιες σκέψεις και να αγκαλιαστούν όχι μόνο από φιλόδοξους επιχειρηματίες, αλλά και από οραματιστές πολιτικούς, ορεξάτους για δημιουργία εργαζόμενους και εθνικά υπερήφανους καταναλωτές.

Παντού αλλού, Έλληνες διαπρέπουν!

Ακόμη και στον ιδιαίτερο και απαιτητικό χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν τη δική τους θέση πίσω από άκρως επιτυχημένα εγχειρήματα (Jean C. Daninos – Facel Vega / Ford, Αλέξανδρος Ισηγόνης – mini cooper, Σωτήρης Κώβος – Peugeot / Mazda / Toyota, Ανδρέας Ζαπατίνας – Fiat / Alfa Romeo / BMW / Subaru, Βίκυ Βλαχάκη – Audi / Mercedes / General Motors, Γεώργιος Λιαμάδας – Aletis, Νικόλας Τομπάζης – Ferrari, Γιώργος Χρονάκης – Aston Martin αλλά και άλλοι που ίσως διαφεύγουν)!

Η εταιρεία “NAMCO” από τη Ραιδεστό Θεσσαλονίκης λοιπόν, σχεδιάζει να υλοποιήσει το “Ελληνικό Όνειρο”!

Η αναβίωση του θρυλικού PONY, είναι προ των πυλών!

Ο κ. Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης, πρόεδρος του Δ.Σ της εταιρείας, έχει ένα όραμα: «αυτοκίνητα απλά, μικρά, ορθολογικά, αντιρρυπαντικά και πάνω απ΄ όλα φτηνά, για Έλληνες αλλά όχι μόνο»!

Με τα νέα μοντέλα Stalion 4X4 και CITY STAR (πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης αλλά και άλλων καταστάσεων), αναμένεται το 2014 να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς!

Η παραγωγή του γνωστού PONY, διήρκησε από το 1974 έως το 1982, φτάνοντας συνολικά τα 18.000 οχήματα. Χάριν στον κακό Ελληνικό εαυτό της εποχής: άκρατος κακός συνδικαλισμός, συμφέροντα εκφρασμένα μέσω πολιτικών ανδρών και επιλογών κλπ, το εργοστάσιο και η μάρκα αποσύρθηκαν το 1982.

Ο ανωτέρω αριθμός, μπορεί να φαίνεται μικρός, (αναλογιζόμενοι τα σύγχρονα νούμερα, 280.000 νέα αυτοκίνητα η Ελληνική αγορά το 2007), είναι όμως ικανός να δώσει απίστευτη ώθηση σε έναν κλάδο παραγωγής που μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία: τεχνολογίας, άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, ανάπτυξης, αλλά και εξοικονόμησης χρημάτων στο Ελληνικό νοικοκυριό, ανάπτυξης της εγχώριας οικονομίας με μη εξαγωγή χρήματος και τέλος αύξησης του κρατικού εσόδου (φόροι).

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό ένα τέτοιο παραγωγικό ξεκίνημα;

Είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί μπορεί να είναι ο προπομπός μιας νέας εποχής!

Είναι η καταλληλότερη περίοδος, η αγορά να στηρίξει με όλες της τις δυνάμεις, μια αμιγώς Ελληνική προσπάθεια: “Ελληνικό Αυτοκίνητο”!

Αν η στρατηγική που θα χαραχθεί, εμπεριέχει ως πρωτεύουσα συνιστώσα, το σεβασμό στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες που σήμερα επικρατούν, είναι δυνατόν να αποτελέσει μια γενικότερη απάντηση στην βιαίως μετασχηματιζόμενη αγορά!

Μπορεί να είναι σύγχρονο – ασφαλές, ιδιαίτερα ελκυστικό στην εμφάνιση, προσαρμοσμένο στις τοπικές ανάγκες (κυβικά, χαρακτήρας κλπ), αξιόπιστο, με άριστη και άμεση υποστήριξη, στο μέτρο των οικονομικών δυνατοτήτων του Έλληνα. Μπορεί η κρατική μηχανή (αεροδρόμια, λιμάνια, ταχυδρομεία, δημόσιες υπηρεσίες, στρατός, ναυπηγεία…) να είναι ο θεμέλιος λίθος και η διασφάλιση και παράλληλα ειδικές προβλέψεις σε αναπτυξιακές νομοθετικές η κανονιστικές διατάξεις, να ενθαρρύνουν το εγχείρημα.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό επίσης γιατί η Ελλάδα δεν είναι και ούτε της πρέπει να γίνει, ο παραθεριστικός τόπος που θα ζήσουν τα τελευταία τους χρόνια -όταν βγουν στη σύνταξη- οι Ευρωπαίοι και εμείς οι σερβιτόροι!

Η Ελλάδα κάποτε είχε πρωτογενή παραγωγή (Κλωστοϋφαντουργία, Μεταλλουργία, Υποδηματοποιία, Ζυθοποιία, Ναυτιλία με Ελληνική Σημαία, Βιομηχανία τροφίμων, πλούσια αγροτική παραγωγή κλπ) και αρίστευε στο διεθνές προσκήνιο.

Προφανώς κάτι κάναμε λάθος όλα αυτά τα χρόνια και πρέπει να το αλλάξουμε.

Ήρθε η ώρα να στηρίξουμε εμπράκτως κάθε προσπάθεια που κινείται στην κατεύθυνση των στόχων μας!

Κωνσταντίνος Μητρόπαπας

(δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Autospecialist, Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2012)